Werken met de OzoBot I (basis)
Laat je leerlingen de basisvaardigheden van het programmeer van een OzoBot ervaren.
Leerlingen leren de basisvaardigheden van het programmeren van een OzoBot.
Spelenderwijs de ongekende mogelijkheden ontdekken van een bijzonder klein en slim robotje. Het programmeren van de OzoBot gaat met OzoBlockly, lijkt veel op Blocks/Scratch-programmeren, en ja, die computertaal kom je later in veel toepassingen tegen.
De kern van deze lessen is met name het zelf onderzoeken en ontdekken van de mogelijkheden van de OzoBot.
Door deze kennismaking met programmeren wordt het logisch denken gestimuleerd.
Specificaties
Locatie
Bij de aanbieder
Kosten
Gratis
Groepen
Groep 8
Ervaringsvorm
Onderzoekend leren, Ontdekkend leren, Ontwerpend leren
Beschikbaarheid
Vanaf 05-01-2022
Bijzonderheden
Wanneer
In overleg met de relatiebeheerder STO en medewerker van het Technolab Ommen in te plannen
Deelnemers
Maximaal 16 leerlingen ivm pc gebruik (eigen leerkracht wel bij aanwezig)
Waar
Vechtdal College Ommen, Technolab (lokaal 010)
Kosten
Geen kosten voor de pilot basisscholen
Duur
2 Lesuren